Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Tarbawy : Jurnal Pendidikan Islam
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Publication Ethics
  • About the Journal
  • Announcements
  • Focus and Scope
  • About
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol 9 No 2 (2022): Tarbawy : Jurnal Pendidikan Islam

DOI: https://doi.org/10.32923/tarbawy.v9i2
Published: 2022-10-31

Articles

  • PERAN INTERPERSONAL GURU PENDIDIKAN AGAMA ISLAM DALAM MENINGKATKAN SIKAP JUJUR PADA PESERTA DIDIK DI SDN 55 PANGKALPINANG
    Yuni Iswanto
    77-84
    • pdf
  • DINAMIKA KELEMBAGAAN PENDIDIKAN ISLAM (Perbandingan Pesantren, Madrasah dan Sekolah Islam Terpadu)
    Husni Mubarak Tambak
    84-94
    • pdf
  • MELACAK DAMPAK METODE PEMBELAJARAN AQIDAH AKHLAK TERHADAP PEMBENTUKAN KARAKTER SISWA MADRASAH ALIYAH DI MA 2 LAMONGAN
    Alaika M. Bagus Kurnia PS, Moch Rizqi Bagus Kurniawan, M Khusnul Khuluq
    95-102
    • pdf
  • STUDI KEPUSTAKAAN TENTANG MODEL PEMBELAJARAN CARD SORT DALAM MENINGKATKAN HASIL BELAJAR FIQIH SISWA
    Ahmad Azril Amri
    103-108
    • pdf
  • STUDENT WELLBEING DALAM PENDIDIKAN ISLAM: PANDANGAN KEDEPAN DAN TANTANGANNYA
    Uswatun Hasanah, Ulya Fuhaidah
    104-119
    • pdf
  • PROBLEMATIKA PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AGAMA ISLAM PADA PESERTA DIDIK TUNAGRAHITA RINGAN KELAS X DI SMALB NEGERI PANGKALPINANG
    Karyono Karyono, Muhammad Insan Januari, Juwariah Juwariah
    120-131
    • pdf
  • Pola POLA ALAM SEBAGAI STRATEGI PEMBINAAN KEAGAMAAN MUALLAF MENTAWAI
    fitri alrasi
    132-144
    • pdf
  • PENGARUH KEBIASAAN BERMAIN GAME ONLINE TERHADAP MINAT BELAJAR MATA PELAJARAN AKIDAH AKHLAK DI MTs AT-TAJRIBAH LABU KELAS VIII DAN IX TAHUN 2022
    syarifah21 HR DG Tujuh
    145-159
    • pdf
Focus and Scope
Editorial Team
Reviewers
Peer Review Process
Author Guidelines
Publication Ethics
Article Publication Charge
Privacy Statement
Indexing

 

Committee on Publication Ethics

This journal is a member of and subscribes to the principles of the Committee on Publication Ethics (COPE)
www.publicationethics.org"

 

Flag Counter

View My Stats

Web Analytics

Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.Creative Commons License

About this Publishing System